|
The Depiction of Inner Consciousness in the Short Stories by Katherine Mansfield
Bambušková, Tereza ; Wallace, Clare (vedoucí práce) ; Nováková, Soňa (oponent)
práce Cílem této práce je analyzovat prostředky, kterými Katherine Mansfieldová zobrazuje myšlenkové pochody své hlavní postavy s použitím Freudovy teorie o egu a superegu. Konflikt mezi jedincem a společností je v této práci nahlížen jako rozpor mezi egem čili nezávislým vědomím jedince, které reaguje na vnější okolnosti a superegem ve smyslu zakořeněných vlivů rodiny a společenské třídy do které jedinec náleží. Chování a myšlenky hlavní postavy v povídce jsou rozpolcené mezi jednáním a myšlením vštěpovaným společností a okamžiky jasného vnímání, které jsou v této práci považovány za projev ega. Způsoby zobrazení ega a superega jsou analyzovány jak na úrovni jazyka a naratologie, tak na úrovni témat a událostí v samotných povídkách. Dále se práce zabývá rolí autorky a otázkou, zda a jakým způsobem se autorka projevuje ve svých povídkách a popřípadě ovlivňuje čtenáře. Dalším důležitým prvkem použitým k zobrazení myšlenkových pochodů postav jsou symboly (například aloe v "Předehře" ("Prelude"), hruška v "Blahu" ("Bliss"), kožešina ve "Slečně Brillové" ("Miss Brill") moucha v "Mouše" ("The Fly"), klobouk v "Zahradní slavnosti" ("The Garden Party") atd.). Pokusím se prokázat, že autorka je používá na jedné straně k tomu, aby upozornila čtenáře na jemné nuance hlavního konfliktu, kterých si postava...
|
|
The Depiction of Inner Consciousness in the Short Stories by Katherine Mansfield
Bambušková, Tereza ; Wallace, Clare (vedoucí práce) ; Nováková, Soňa (oponent)
práce Cílem této práce je analyzovat prostředky, kterými Katherine Mansfieldová zobrazuje myšlenkové pochody své hlavní postavy s použitím Freudovy teorie o egu a superegu. Konflikt mezi jedincem a společností je v této práci nahlížen jako rozpor mezi egem čili nezávislým vědomím jedince, které reaguje na vnější okolnosti a superegem ve smyslu zakořeněných vlivů rodiny a společenské třídy do které jedinec náleží. Chování a myšlenky hlavní postavy v povídce jsou rozpolcené mezi jednáním a myšlením vštěpovaným společností a okamžiky jasného vnímání, které jsou v této práci považovány za projev ega. Způsoby zobrazení ega a superega jsou analyzovány jak na úrovni jazyka a naratologie, tak na úrovni témat a událostí v samotných povídkách. Dále se práce zabývá rolí autorky a otázkou, zda a jakým způsobem se autorka projevuje ve svých povídkách a popřípadě ovlivňuje čtenáře. Dalším důležitým prvkem použitým k zobrazení myšlenkových pochodů postav jsou symboly (například aloe v "Předehře" ("Prelude"), hruška v "Blahu" ("Bliss"), kožešina ve "Slečně Brillové" ("Miss Brill") moucha v "Mouše" ("The Fly"), klobouk v "Zahradní slavnosti" ("The Garden Party") atd.). Pokusím se prokázat, že autorka je používá na jedné straně k tomu, aby upozornila čtenáře na jemné nuance hlavního konfliktu, kterých si postava...
|